Nervös!

Jaha, då var det sista träning inför dressyrtävlingen på söndag här hemma. LB:1 med Duncan på hemmaplan Virsbo..

Hmm, att det alltid ska gå så bra på framidning och så men inte väl inne på dressyrbanan. Alltid när jag ska rida programmet går det inte riktigt som jag har tänkt mig.. Nerver?? :O Troligtvis.. Någon som har något tips på hur man kan koppla bort nerverna? Kommer gott och väl att behövas till Söndag..

 

Jaja, jag måste bla tänka på att:

 

Slappna av.

 

Rida med sätet.

 

Försätta rida ordentligt fast det är jobbigt ibland.

 

Sänka vänsterhanden. (blir lätt alderles för hög)

 

Verkligen sitta i galoppfattningarna.

 

Efter ökade gallopen på diagonalen, sitt till mer så att han inte byter. I avsaktningen verkligen framme för hand och att han håller traven.

 

Händerna stilla och mycket ben.

 

Främst av allt.. Komma ihåg programmet x)

 

Hmm.. Ska göra mitt bästa.. Har sån träningsverk i magen nu efter all träning med att verkligen sitta ner och rida med sätet. :P Bara träna på och se glad ut :D

Imorn blire även att fota lite och sen har jag lovat att lägga upp bilder på mitt rum som jag hoppas kommer upp imorn :) God natt alla! <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0