Fan..

Jag fick inte riktigt igång datan igår så jag tar det idag istället..

 

IGÅR..

Först på dan hade jag stalltjänst med Hanna :) Vi kom på att det som tog längst tid var att ta ut hästarna.. ca 1 timme på 13 hästar.. Helt sjukt, men vi var bara två stycken och får bara ta en häst var så .. :) Jaja, sen var det stallverdinneridning nu före knattegrupperna. Vi brukar rida efter men inte nu för det ska vara igenridning för träninggrupperna och så som egentligen är imorn(måndag). Vi red ut och jag hade Gudrun, shit, vad kul vi hade :D Men Linn och Kulan gick omkull över ett dike, men det slutade väl och ingen skada skedd..

 

Sen ledde vi knatte och efter det red vi trg.. Nu kommer jag till det tråkiga.. Jag borstade Razze och såg att han hade ett sår på höger fram typ under knät.. Det var svullet och han ryckte upp benen när man tog eller tröck lite försiktigt på det.. Det slutade med att jag bytte till Gudrun och red henne på hoppningen i trg också.. Men det gick super bra och nöjd ändå..

 

IDAG.. var vi på kurs i Strömsholm. Det handlade om Dressyrryttartest nu inför agria ridskolemästerskap, men mycket info i övrigt också om dressyr och allt man bör tänka på. Mycket lärorikt!

Razze har blivit ännu tjockare i benet idag, han fick stå i en grushage under dan för att inte riskera annat.. Han haltar inte utan har bara ont vid beröring typ. Vi sprang med han igår och han visade inget tecken på hälta alls.. Men lika bara att inte belasta det mer än nödvändigt ändå.. Nu står han med back on track och vilar, ska väl skrittas lite försiktigt så att han håller igång..

Hoppa att blir bra.. <3 Tror att han fått en spark i hagen.. Razze killen!! <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0