Det bästa till sist!

duncan och jagVi börjar med dagen igår eftersom jag inte han skriva igår.. ps, bild från första gången jag tävlade hoppning :)

Vi åkte ner till stallet halv 10, Linn, Didi, Julia och jag för att rida och träna dressyrprogramet tills på Söndag.. Det ick väl sådär. När han känna bra, lung, fin form och lyssnar ganska bra på mina hjälper så ser det nästan ut som att han sover.. x) Jag behöver få lite mer go i stegen, inte fortare men bara så att han ser arbetsvillig ut.. Och sen måste jag lära mig att rida sitsen och sitta ner i traven.. Jag tappar lätt balansen i mellantraven och det gör att Duncan också gör det.. hmm.. Bara att träna på..

Sen på kvällen var Didi och jag ute och plockade svamp. Det var meningen att vi skulle plockan vanliga kantareller men det slutade med att vi kom hem med en halv ica-kasse trattkantareller.. x) Det är gott det med..                        Det var en ganska lång tur, först var vi i skogen i ca 45 minuter, sen hem till Didi och hämta saker, sen ut till Skräddis och vara där en timme, sammanlagt var vi ute i ca 2.5 timme tror jag om inte mer, sköööönt var det.. På väg hem från Skräddis hoppade kedjan för Didi 2 gånger! haha, snacka om att vi hade kul hela turen.. Ont i magen av allt skratt typ.. xD Det var jobbigt att rensa allt svamp bara .. -_-

Idag.. Ja, vi tränade återigen på dressyprogramet och det gick rätt okej idag.. I början red jag inte så mycket med sitsen men sen gick det bättre.. När jag red programet gick han fint i traven, gansla bra go i det hela. Men i galoppen och speciellt efter ökningarna så blev det spänt och huvudet upp.. Jaja, det ska ridas igenom imorgon en sista sväng igen, sen är det bara att ge allt sen på Söndag.. :)

 

En sista sak, de allra roligaste idag!!! Älskar dig pappa!!! Kan någon gissa vad jag fick?? :D Ett objektiv, eos 55-250.. :) Guud vad glad jag är.. Love u..

kommer kke bilder någon dag när jag fotat med det! :)

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0