Caramell och Notre Dame och...... tävling!

Ja, som ni vet var det tävling i helgen.. Det gick sådär.. Duncan är alltid lite spänd och speciell på tävling i skillnad mot på träning. Blir mycket me framåt och kort i spången på tävling.. Jag har för mycket nerver och för stora förhoppningar eftersom det går så bra på träningarna.. hmm, det slutade med att jag inte alls red med sätet som jag skulle och händerna flaxade åt alla håll, jaja.. Måst bli att tävla mer och öva på att tävla så att det blir lite mer som en vana eller vad man nu kan säga.. Slutade på lite mer än 59 %.

Men Grattis till Didi som vann sin klass! Du är bäst!!<3

 

Idag var det dags för träninggrupp igen för det är ju Måndag! :D Jag brukar ju alltid rida Razze men idag skulle jag prova Notre Dame..

I lektionen innan (ponny träningsgrupp) rider mina bästa vänner och jag brukar kolla på de ibland :) Idag så var det en en tjej som nyligen fått en egen ponny som heter Caramell och hon skulle rida igen i den gruppen.. Hästan är lite bråkigt mot pisk och därför sparkar emot den..  Hon tjejen ville inte rida mer efter ca 10 minuter så de undrade om jag ville det.. Så jag hoppade upp och började.. Ville inte lyssna på mina skänklar så jag tog pisken och så bar det av.. Jag ramlade iaf inte av men det var rejäla sparkar några av de.. Tills slut gick det bättre och det slutade med att jag hoppade ca 80 med den :) Kändes kostigt att rida c-ponny, jag som annars helst rider stor häst x) Nöjd iaf!

Sen så var det dags för min grupp.. Nu skulle jag äntligen få rida Nottran :) Gud , vad annorlunda  det kändes mot Razze. Helt annat byggd och allt! Säker att hoppa med i skillnad mot Razze som man aldrig vet vad som händer.. Det slutade med att jag hoppade en liten bana på 1 meter vilket känns väldigt lågt när man hoppar Nottran. Hon har ju gått 1.20 typ så det 1 meter är ingenting för henne :) Kändes väldigt bra och jessika (ridläraren) och jag kom fram till att jag ska växla mellan henne och Razze för att träna sits på och lite sånt på henne:) Nöjd där med! <3

bilder från tävlingen nedan , har allderles för hög vänsterhand hela tiden x) måste arbeta bort det :) <3

 

 


Kommentarer
Postat av: Didi

Tack men du är bäst ! <3

2011-09-21 @ 16:17:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0